Spolek Létejme z Ostravy, z. s.    /   www.letejmezostravy.cz   /   8.3.2013

Náš zákazník, náš nepřítel a dojná kráva?

Přístup Letiště Ostrava ke svým zákazníkům stále dokáže něčím překvapit, bohužel zpravidla v tom záporném slova smyslu.

Hned na začátku je vhodné připomenout, že společnost Letiště Ostrava je vlastněna Moravskoslezským krajem a je štědře dotována z kapes daňových poplatníků. Namísto toho, aby se tato firma zaměřila na vydělávání peněz pramenícího ze svého "core businessu", tj. z letecké dopravy, vymýšlí stále rafinovanější způsoby, jak vydělávat vně svého oploceného areálu.

V pustině, ke které by se dalo nejbližší okolí letiště s trochou nadsázky přirovnat, nasadili ceny parkovného srovnatelné s centry velkých měst a dělají vše proto, aby zákazník neměl šanci poplatku uniknout. Stále se rozšiřující zóny zákazu stání jsou toho důkazem. Posledním počinem je umístění betonových zábran do vyasfaltovaného zálivu, který občas využívala čekající vozidla taxislužeb (mimo CCTaxi).

Je jen otázkou, zda tyto kroky budou mít větší finanční přínos do pokladny letiště nebo zda stoupne objem pokut vybraných spřátelenou Policií ČR.

V obou případech se jedná o další negativní signál vyslaný směrem k zákazníkům.

Kéž by úsilí věnované přepravě a usazení betonových bloků bylo věnováno i opravě obrovských děr a výtluků číhajících na příjezdových komunikacích k letišti. Pro ilustraci jsou přiloženy fotky pastí, číhajících na motoristy v křižovatce na příjezdu k letišti směrem od průmyslové zóny. Další, dokonce i zákeřnější kousky, jsou k vidění při odjezdu od terminálu směrem k čerpací stanici ONO a na vozovce mířící do zóny údržby a výcviku.