Nejnovější komentáře

TIP: Paříž letecky z Ostravy

Hledáme grafika a kodéra! Pomoz nám ...

Výběrové řízení na linky do Amsterdamu a Helsinek zrušeno

Datum: 2.11. 2017 | Stáhnout v PDF | Tisk článku | Sdlej na facebooku

Ani příslib dotací a hrazení ztráty provozu linky do Amsterdamu a Helsinek nepřilákaly na letiště žádného zájemce. Dvakrát prodlužovaná soutěž na výběr dopravce, který by pro kraj zajišťoval lety z Ostravy skončila fiaskem.

31.10. 2017 končila lhůta pro podání nabídek na provoz těchto dvou linek, nikdo ale žádnou nepodal. Podle mluvčí kraje Miroslavy Chlebounové projevilo o zadávací dokumentaci a podrobnější informace zájem 7 subjektů. „Zadávací řízení tak bude z důvodů neobdržení nabídek zrušeno. Nyní budeme analyzovat další možnosti postupu vedoucí k uzavření smlouvy s dopravci,“ řekla Chlebounová.

Helsinki si kraj vybral kvůli finským investorům v regionu, zejména IT společnosti Tieto, linka do Amsterdamu měla Ostravě zajistit spojení s velkým evropským hubem. Do obou destinací mají dopravci létat nejméně čtyřikrát týdně. V Česku by šlo o první případ, kdy by se letecká doprava dostala do základní dopravní obslužnosti. Kraj počítal s utracením stovek milionů korun ročně.

S myšlenkou dotovaných letů přišel krajský radní pro dopravu Jakub Unucka (ODS). Smlouva, kterou kraj uzavřel na na zajištění kompletní právní podpory soutěže s advokátní kanceláří Císař, Češka, Smutný stála 217 000 Kč. Podmínky původní soutěže byly pro absolutní nezájem upraveny v naději, že se podaří na ostravské letiště dostat letecké společnosti a spustit nové linky.

Duch minulosti

Připomeňme si velkolepé a smělé plány krajských zastupitelů v minulosti, kdy už v roce 2015 mělo létat z Mošnova kolem 1,5 mil. cestujících ročně.

Několikrát upravovaný plán rozvoje troskotal tu na aktivní sopku, tu na odmítání nízkonákladových společností, jindy zase na krizi v cestovním ruchu. Smutný pohled se naskýtá ve srovnání s katowickým konkurentem, kdy letiště v Pyržowicích roste kontinuálně od roku 2004, kdy se rozhodla zde zřídít svou základnu společnost Wizzair. Dnes Katowice odbavily za 10 měsíců tohoto roku 3,5 milionu cestujících. Měsíčně tedy to, co Ostrava zvládne za rok.

Diskuze k článku

Napsat komentář
*Jméno:
Web:
Předmět:
*Komentář:
jedna + jedna (vepište číslem)
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
Patrik | 15.12. 2017 - 17:14
Reakce bude, že se jedná :D A že víc neřeknou, leda to, že by chtěli to, to a to. Pak se zasmějeme a zase bude klid jako doposud.
Ambry | 15.12. 2017 - 08:14
Nazdar všichni, Brno příští rok asi expanduje. Sedm nových linek od Blue Air, bázované letadlo na letišti.
To je něco, co potřebuje i Mošnov. Jedna až dvě linky ročně navíc - pokud to tak bude jak slibuje ředitel - není zlé, ale otevřít sedm najednou a bázovat letadlo je něco, co to letiště nakopne. Lidi si tam zvyknou jezdit a postupně přidávám další linky. Tak nějak začínal Wizz v Katowicích a podívejte jak na tom je dnes - desítky linek po Evropě a několik letadel bázuje. Proč nejsme schopni tohoto, naši politici? Základna+několik linek najednou?
Ještě k tomu Brnu, aby to nevypadalo, že jsem z nich hotový :
- bude to s dotacemi
- ceny zpátečních letenek 4-6tis. - to je moc, lidi zajedou do PRG nebo Vídně, příp. Blava a tam za daleko menší peníze letí do stejných míst.
Tak uvidíme, asi ale jediná cesta ( tedy s dotacema ), jak rozhíbat regionální letiště mimo Prahy.
Očekávám, že musí něco přijít i v Ostravě, jinak to pomalu skončí. Přidávat jednu linku ročně, mezitím další třeba skončí, je k ničemu a to letiště se nezvedne nikdy. Pouze nahoru/dolů dle dovolených.
Chtělo by to nějakou reakci od zastupitelů, pane Unucko. Děkuji.
Petr Martin | Primo na kraj | 27.11. 2017 - 21:27
Chce to vytvořit tlak na komunální politiky. Pište přímo na jejich emaily, např. na ivo.vondrak zavinac vsb.cz ....
Patrik | 14.11. 2017 - 21:35
Ono to jde všude, jen v Ostravě to furt stojí za ho*no... Taky bych chtěl vidět nějaké konkrétní výsledky, nápady, řešení, aktuální stav. Těch prázdných slov typu jednáme už bylo za těch 13 let dost.
Ambry | 14.11. 2017 - 21:29
Dnes bylo oznámeno, že Ryanair přidá od března 2018 linku z Pardubic do Alicante. V takové dupě jako Pardubice to jde a u nás ne. Jsem zvědavý, s čím přijde nové vedení letiště, ředitel minule v TV říkal, že chce přidávat 1-2 linky každý rok a že doufá v otevření noých destinací již příští rok. To jsem zvědavý, toto jsme slyšeli již mockrát a výsledek? Vidí každý sám. Z Pardubic začal Ryan teprve letos a již přidává druhou linku. Jestli tento web sleduje někdo z vedení letiště nebo kraje (p. Unucka), jsem zvědavý jak zareaguje. Chtělo by to již nějaké konkrétní výsledky nového vedení - krajské volby byly v říjnu 2016...
M.H. | 11.11. 2017 - 19:47
A co takhle aspon Brusel kdyz Amsterdam neni,ono totiz vlak Brusel-Amsterdam jezdi co 2 hodiny a Brusel-Luxembourg ville taky parkrat denne...
Pavel | " výběrové řízení " | 3.11. 2017 - 10:40
...myslím si ,že reakce Transavie viz příspěvek níže dokonale vyjasnila vše.