Nové řízení na linky do Amsterdamu a Helsinek

 rag    17.11.2016    Čtení na 2 min.

Na svém 21. zasedání, konaném 22.9. 2016 přijal Moravskoslezský kraj upravené výběrové řízení na linky Ostrava-Amsterdam a Ostrava-Helsinky. Dokument prošel značnou úpravou a již není tak omezující, jako řízení předchozí. Předkladatelem byl Miroslav Novák.

Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje rozhodlo svým usnesením ze dne 17. 12. 2015 o uložení závazku veřejné služby v letecké dopravě, a to na linkách do Amsterdamu a Helsinek, jehož specifikace byla spolkem Létejme z Ostravy analyzována v samostatném článku. O zahájení zadávacího řízení rozhodla rada kraje dne 5. 4. 2016.

V průběhu zadávacího řízení došlo dvakrát k prodloužení lhůty pro podání nabídek, konec podání nabídek byl po všech prodlouženích stanoven do 15. 8. 2016, avšak ani v tento den nebyla podána žádná nabídka. Dle sdělených informací nebyly ze strany potenciálních uchazečů podány nabídky zejména z těchto důvodů:

  • nedostatek slotů na letištích v cílových destinacích (pro uchazeče bylo obtížné získat v ranních hodinách, tj. v době dopravní špičky volný slot pro přílet)
  • přesné určení dnů v týdnu, ve kterých má být předmětná linka provozována (Amsterdam – pondělí až pátek, Helsinky – pondělí, středa, pátek)
  • stanovení maximální doby letu do jednotlivých destinací (nemožnost nasazení pomalejších, tudíž levnějších letadel na zajištění přepravy cestujících do cílových destinací)
  • stanovení minimálního počtu návazných spojů z destinace Amsterdam do dalších destinací v horizontu tří hodin

Vzhledem k výše uvedeným důvodům, pro které nebyla s velkou pravděpodobnosti podána žádná nabídka v rámci veřejné zakázky upravil Moravskoslezský kraj parametry tohoto řízení, konkrétně by se tedy stále jednalo o závazek veřejné služby na leteckých linkách do Amsterdamu a Helsinek, kdy do Amsterdamu se nově navrhují 4 rotace týdně, bez toho aniž by kraj stanovil, ve kterých dnech či hodinách má být služba zajišťována. U Helsinek by byly požadavky totožné, s tím že by postačovaly 2 rotace týdně. Rovněž se navrhuje, aby kraj nadále netrval na požadavku maximální doby letu a minimálního počtu návazných spojů z destinace Amsterdam. Kraj požaduje letoun s přetlakovou kabinou s kapacitou alespoň 40 míst.

I nadále se předpokládá, že jediným hodnotícím kritériem bude nabídková cena. Předpokládá se, že by poskytování služeb leteckého dopravce mohlo být zahájeno v dubnu nebo květnu 2017. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky s ohledem na celkovou dobu trvání závazku (4 roky) činí 600 mil. Kč (z toho linka Ostrava – Helsinky 244 mil. Kč a linka Ostrava – Amsterdam 356 mil. Kč). Předpokládaná hodnota veřejné zakázky tedy zůstává zachována s tím rozdílem, že dojde ke snížení počtu rotací u jednotlivých linek.

Specifikace závazku veřejné služby

Diskuze k článku

nadya | 11.5.2017
Doufám, že se konečně něco bude dít. Amsterdam dobrý, Helsinky ani moc ne, lepší by byla Kodaň. Spíš doufám, že se rozlétá Ryanair. Bergamo je super. Další linky třeba Brindisi, Girona,Zadar.
ivča05 | amsterdam!!!!!! | 29.4.2017
kdy už bude let do amstru?
Patrik | 31.1.2017
Mě by spíš zajímalo, kdy bude nějaký výsledek, soutěž běží už dlouho. A ještě by mě zajímalo kdy se letiště uráčí zveřejnit čísla za rok 2016. Jestli to bude stejně jako loni někdy v červnu nebo dřív.
Zbyněk | Nechci nikomu kazit radost, | 31.1.2017
ale od 9. května 2017 se rozjíždí linka Katowice - Amsterodam
(http://www.pasazer.com/news/31717/transavia,z,katowic,i,wroclawia,do,amsterdamu.html). V diskusi pod zprávou jsem zaznamenal skeptické hlasy a spekulace, že z původně plánovaných 3 rotací týdně nejspíš zůstanou dvě. Taky bych raději lítal tryskáčem do Amsterdamu než plečkou ČSA na přestup do Prahy.
eliška holková | prosba-lety Amsterodam | 8.12.2016
dobrý den,moc prosím za celou svou rodinu-20 osob za realizaci letů-ostrava-amsterodam-máme tam dceru a vnučku,často bychom využívali těchot letů,moooc prosíme..!!!Holková eliška,frýdek-místek
honza | 17.11.2016
Doufám, že snad ten Amsterdam tentokrát vyjde.
Napsat komentář

Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
×

Pravidla diskuze

Diskuse na webu spolku Létejme z Ostravy, z.s. je otevřena všem uživatelům, za příspěvky uživatelů neneseme odpovědnost. Preferujeme její minimální regulaci, trváme však na respektování zákonných omezení a norem slušné mezilidské komunikace. Diskuze není redakčním obsahem, příspěvky v diskuzi vyjadřují názory uživatelů. Pro přispívání do diskuse není nutné se registrovat. Neomezujeme anonymitu přispěvatelů, ale na druhé straně očekáváme, že této možnosti nebudou zneužívat. Je zakázáno vydávat se v diskusi za někoho jiného a také zveřejňovat identitu či osobní údaje jiných osob proti jejich vůli. Vítané jsou komentáře, které prohlubují problematiku komentovaného textu, přináší nové informace, osobní zkušenosti.

Nepřípustné jsou zejména příspěvky, které obsahují:

  1. propagaci rasové, národnostní, náboženské a jiné nesnášenlivosti
  2. zastrašování násilím vůči jednotlivcům i skupinám osob
  3. přímou propagaci komerčních aktivit a reklamu na výrobky či služby
  4. propagaci jakýchkoli nezákonných aktivit a informací
  5. zákonem chráněné osobní údaje, porušování práv jednotlivců na soukromí
  6. informace, které jsou zákonem chráněny jako utajované skutečnosti
  7. identifikační údaje obětí trestných činů
  8. všechny formy šikany a stalkingu
  9. hypertextové a jiné odkazy, které nesouvisí s komentovaným textem
  10. je zakázáno vkládání stejných (opakujících se) příspěvků
  11. jakýkoli spam

Nepřípustné jsou také odkazy na internetový obsah, který uvedené prvky zahrnuje.

Za nevhodné považujeme též příspěvky, které obsahují vulgární a urážlivé výrazy nebo jejichž smysl je vulgární a urážlivý implicitně. Dále neoprávněné používání nicků a adres elektronické pošty, jež jsou zaměnitelné se jmény veřejně známých osobností, jakož i komerčních, politických, správních a jiných veřejně působících organizací.

Příspěvky, které porušují tato pravidla, je správce webu oprávněn odstranit.

Děkujeme Vám za pochopení.