Linka do Amsterdamu a Helsinek nebude

 rag    ČT24    22.8.2016    Čtení na 2 min.

Žádná letadla z ostravského letiště Leoše Janáčka do Amsterdamu ani Helsinek létat nebudou, letecké společnosti nemají zájem. Do tendru Moravskoslezského kraje na dotované spojení za 600 milionů korun se nikdo nepřihlásil. Kraj přitom chtěl Ostravu s Nizozemskem a Finskem propojit už letos v říjnu.

„V zadávacím řízení nebyla podána žádná nabídka. Znamená to, že dojde ke zrušení tendru. Závazek Moravskoslezského kraje, že bude tyto letecké linky dotovat, však stále platí. O případném vyhlášení nového výběrového řízení se teprve rozhodne,“ uvedla Petra Špornová, tisková mluvčí Moravskoslezského kraje.

O spojení s domovským Finskem usiloval také významný investor v regionu, společnost Tieto. „Absence přímých letů do Helsinek nám žádné bezprostřední nebo nové komplikace nezpůsobí. Jde spíš o otázku perspektivy. Pokud by linka zřízena byla, pomůže nám to v byznysu, což by mělo pozitivní dopad i pro celý region,“ sdělil Petr Lukasik, generální ředitel společnosti Tieto Czech, klíčové softwarové společnosti v regionu.

Stovky milionů dotací firmy nepřesvědčily

V Moravskoslezském kraji působí podle údajů krajské Agentury pro regionální rozvoj dvacet společností s nizozemskou účastí, například Huisman Konstrukce ze Sviadnova nebo Bike Fun International z Kopřivnice. V případě Finska se jedná o čtyři investory.

Největší z nich, společnost Tieto Czech, zaměstnává asi 2200 lidí. Loni získala zakázku od finské vlády na poskytování datových služeb pro finská ministerstva a úřady. Její hodnota dosáhne do roku 2019 až šesti miliard korun. „Pokud letecká linka do Helsinek zřízena nebude, tuto konkrétní zakázku to neovlivní,“ poznamenal Petr Lukasik.

Krajští zastupitelé loni v prosinci schválili, že kraj bude letecké linky dotovat čtyři roky částkou 600 milionů korun, podobně jako veřejnou dopravu, a to v rámci takzvaného závazku veřejné služby. Letos k tomu kraj získal také souhlas Evropské komise.

„Kraj bude vzniklou situaci konzultovat s Evropskou komisí a v závislosti na výsledcích těchto konzultací zvolí další postup. Cílem je stále zajistit pravidelnou leteckou dopravu do Nizozemska a Finska,“ řekla mluvčí Petra Špornová. Podle původních plánů měla linka do Amsterdamu létat pětkrát týdně, ráno tam a večer zpět. V případě Helsinek to mělo být třikrát týdně.

Diskuze k článku

Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter | Linka do Amsterdamu... | www.lkmtspotter.eu | 22.10.2016
Tak Ostrava, co se Amsterdamu týče, už je zabitá...
http://www.planes.cz/cs/article/201385/holandska-transavia-otevre-dve-nove-linky-do-polska-vratislav-a-katowice
Ambry | 2.10.2016
To je nesmysl....V pátek 30.9. normálně let z Dubaje přistál ( byl jsem u toho ), od 1.11. 2016 přidává i úterní rotaci.
Petr P | 1.10.2016
Četl jsem, že snad se má rušit linka do Dubaje... Nezdá se mi to, ale víte o tom něco?
ambry | 30.9.2016
Tak se mi zdá, že je zde úplný konec linky do Paříže...
Pro letošek již skončila, vypadla i se seznamu destinací. Není ani v letovém řádu SMW na příští rok, který naopak počítá opět s Kosem a nově Varna. Nebo se pletu?
Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter | Transavia přes Mnichov? | www.lkmtspotter.eu | 30.9.2016
A co třeba vyzkoušet spojení nízkonákladovky Transavie z Ostravy do Mnichova?
Cestující nejen, že by měli spojení do obou měst (od příštího léta plánuje Transavia létat 4x týdně z Mnichova do Helsinek + navýší letecké spojení s Amsterdamem ze 4 na 6 týdně. A to nemluvim o dalších asi 15-20 linkách Transavie z Mnichova...), ale taky možnost letět do celého světa s různými velkými i malými leteckými společnostmi, kterých sem do Mnichova létá na 200...?
THR | Linka do Helsinek | 24.8.2016
Škoda. Takže do Helsinek zase přes Prahu.
Na druhé straně si ale myslím, že by to byly (případně budou) peníze spláchnuté do toalety. Tieto tu linku v žádném případě neuživí.
Napsat komentář

Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
×

Pravidla diskuze

Diskuse na webu spolku Létejme z Ostravy, z.s. je otevřena všem uživatelům, za příspěvky uživatelů neneseme odpovědnost. Preferujeme její minimální regulaci, trváme však na respektování zákonných omezení a norem slušné mezilidské komunikace. Diskuze není redakčním obsahem, příspěvky v diskuzi vyjadřují názory uživatelů. Pro přispívání do diskuse není nutné se registrovat. Neomezujeme anonymitu přispěvatelů, ale na druhé straně očekáváme, že této možnosti nebudou zneužívat. Je zakázáno vydávat se v diskusi za někoho jiného a také zveřejňovat identitu či osobní údaje jiných osob proti jejich vůli. Vítané jsou komentáře, které prohlubují problematiku komentovaného textu, přináší nové informace, osobní zkušenosti.

Nepřípustné jsou zejména příspěvky, které obsahují:

  1. propagaci rasové, národnostní, náboženské a jiné nesnášenlivosti
  2. zastrašování násilím vůči jednotlivcům i skupinám osob
  3. přímou propagaci komerčních aktivit a reklamu na výrobky či služby
  4. propagaci jakýchkoli nezákonných aktivit a informací
  5. zákonem chráněné osobní údaje, porušování práv jednotlivců na soukromí
  6. informace, které jsou zákonem chráněny jako utajované skutečnosti
  7. identifikační údaje obětí trestných činů
  8. všechny formy šikany a stalkingu
  9. hypertextové a jiné odkazy, které nesouvisí s komentovaným textem
  10. je zakázáno vkládání stejných (opakujících se) příspěvků
  11. jakýkoli spam

Nepřípustné jsou také odkazy na internetový obsah, který uvedené prvky zahrnuje.

Za nevhodné považujeme též příspěvky, které obsahují vulgární a urážlivé výrazy nebo jejichž smysl je vulgární a urážlivý implicitně. Dále neoprávněné používání nicků a adres elektronické pošty, jež jsou zaměnitelné se jmény veřejně známých osobností, jakož i komerčních, politických, správních a jiných veřejně působících organizací.

Příspěvky, které porušují tato pravidla, je správce webu oprávněn odstranit.

Děkujeme Vám za pochopení.