Ostrava odbavila o desetinu lidí méně

 rag    ČTK    21.1.2014    Čtení na 0 min.

Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově na Novojičínsku vloni odbavilo 259 167 lidí, což je o deset procent méně než předloni. Počet cestujících pravidelnými lety stoupl o více než 30 procent, ze 130 724 na 170 773 osob. Výrazně však klesl počet cestujících charterovými lety: o 43,5 procenta z 152 017 na 85 826.

Informovala o tom mluvčí letiště Michaela Kubešová. "Znamená to, že stále pokračuje trend šetření a lidé využívají pro cesty na dovolenou leteckou dopravu méně než v minulých letech," uvedla Kubešová. V pravidelné dopravě figurují linky do Prahy, Paříže a Londýna a sezonní pravidelné charterové lety.

Mošnovskému letišti pokleslo i množství přepraveného nákladu, o 18,9 procenta na 2096 tun. Ubylo hlavně pravidelného carga, o 34,7 procenta na 1325 tun. Pohybů letadel, tedy přistání a vzletů, přibylo v Mošnově o 2,8 procenta, letiště v uplynulém roce zaznamenalo 14 891 pohybů.

Diskuze k článku

Mirda | 3.2.2014
Kdyby alespon nedotovali to ztratove CSA z OV a misto toho rozsirovali, proste od Novaka vlezdoprdelnika Haskova zadny posun cekat nemuzeme. Most ma byt letos dokoncen. Soutez uz je uzavrena.
Pavel | 2.2.2014
Nazdar všichni, vidím že slušně debatujete. Třeba Ryan něco přesune do Ostravy. Zatím jsou všichni tajemní jak hrad v Karpatech. Londýn je ale asi good, tak proč nezkusit něco dalšího, slyšel jsem něco o Dublinu.
johny | 2.2.2014
Radim: diky...
No tak jestli je tohle pravda, tak to ukazuje na na chybu v managementu - takhle dobrovolne i kratkodobe vyklidit pole konkurenci se jim muze krute vymstit, tim spis ze to museli vedet predem. Kazdopadne bych se na to dival tak, ze budou omezovat ty mene vydelecne linky. A to se opravdu neoplati si neco na tu dobu pronajmout, jako to maji treba CSA?
PeM | 2.2.2014
Je třeba se podívat zejména na zřejmou příčinu ukončování linek FR, ta tkví hlavně v nedostatku letadlové flotily u Ryanu, stávajícím mašinám končí resurs - musí na těžký check a první nové kousky dojdou až v září. Čili z tohoto nedostatku plyne zejména rušení většiny linek v síti. Prostě to nemají čím letos ulítat.Takže prostor pro nové letiště tímto není.Apropo rušení se týká v podstatě všech letišt, kam FR ve větším létá.
Radim, Létejme z Ostravy, z.s. | 2.2.2014
Jen technicka k johnymu: V letovem radu take nefiguruje Edinburgh
johny | 2.2.2014
Já bych to zase tak tragicky neviděl a vzal to i z druhé stránky. Na vrub Katowic zase padá, že Ryanair tam pravděpodobně od nového letového řádu zruší dvě destinace v Británii - Bristol a Manchester (obě nyní dvakrát týdně). Jak si jinak vysvětlit to, že v letním období, kdy je vždy jen více letů, to vůbec není v prodeji? Asi je tam holt dost válcuje Wizz Air. Ale tím se zase otvírá prostor pro okolní letiště.
PeM | 1.2.2014
To jsou původní informace, které dnes neplatí.
Soutěž se zkomplikovala a stavebně- technologicky se to nedá stihnout v czerwcu 2014.
Audit | A1 Mszana most | 31.1.2014
Most má být otevřen 01.06.2014.

http://wyborcza.pl/1,75248,14724958,GDDKiA_podpisala_umowe_na_dokonczenie_budowy_autostrady.html

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/1029649,most-w-mszanie-na-autostradzie-a1-przejdzie-testy-obciazeniowe-zdjecia,id,t.html
PeM | 31.1.2014
Sleva 90% pro české RZ v EPKT funguje už nejméně 3 roky, takže se sice rozplýváte pěkně, nicméně nad starým faktem.
Most poláci dostaví tak snad ke konci 2015, zdrhla jim ze stavby Alpina a tak musí vybrat nového dodavatele, takže přes Mzsanu a Swierklany se hold ještě bude skákat v zácpě.
Novák je bohudík první potentát, který alespoň něco vyjednal - Londýn.
A pro info OSR už dávno nemůže nikomu konkurovat, takže nevím o co se vlastně jedná, OSR = penězovod odklánění dotací do soukromých kapes, nic víc, nic mín. Pasažér = nepřítel zaměstnanců letiště LLJO, stačí se podívat na PR Kubešovou - ochota sama o sobě. Prodejní web připravují už snad rok, bufet v tranzitu nonschengen zavřou, proč by něco vydělali.Hlavně co nejméně činnosti, ale o to více dotací.
Audit | 29.1.2014
To Mirda

Máš pravdu, ještě zbývá otevřít poslední úsek dálnice a můžou zavřít Mošnov.
Parking na 14 dnů před terminálem za 110,- Kč to mi nahradí cestovní náklady do Katowic.

Mirda | Mosnov umira | 29.1.2014
Pokud se ten spuchela oranzovy Novak nevzpamatuje a nevyjedna dalsi lety z OV, tak Katowice tezce s akci parkovani zadarmo zrusi Ostravsek letiste totalne.
Ivo Kotala | Re: TomB | 24.1.2014
A co na útratu zbyde, tak se utratí v Polsku. V úterý jsem vyzvedával italského technika v KTW a mezi čekajícími na přílet se čeština ozývala ze všech stran. Po příletové vlně poté následovala vlna odjezdová a na dálnici z Pyrzowic směr Ostrava byl k vidění velký počet českých aut...
TomB | 23.1.2014
Jendo ono opravdu Ostrava co se týče utrácení lidí, je na tom fakt špatně...nedá se to absolutně srovnávat s Prahou, která je turisticky i ekonomicky megasilná...
Jenda | 23.1.2014
„V loňském roce se v našich výsledcích projevilo oživení trhu letecké přepravy v Evropě, zároveň jsme aktivní obchodní politikou získali další aerolinky i nové destinace. Kromě toho trvá zájem zahraničních cestujících o Prahu,“ sdělil Jiří Pos, ředitel Letiště Praha.
====================================
Informovala o tom mluvčí letiště Michaela Kubešová. \"Znamená to, že stále pokračuje trend šetření a lidé využívají pro cesty na dovolenou leteckou dopravu méně než v minulých letech,\"
====================================
Zajimave, ze v Praze se trh ozivuje, kdezto v Ostrave upada a setri se, udajne teda...
Napsat komentář

Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
×

Pravidla diskuze

Diskuse na webu spolku Létejme z Ostravy, z.s. je otevřena všem uživatelům, za příspěvky uživatelů neneseme odpovědnost. Preferujeme její minimální regulaci, trváme však na respektování zákonných omezení a norem slušné mezilidské komunikace. Diskuze není redakčním obsahem, příspěvky v diskuzi vyjadřují názory uživatelů. Pro přispívání do diskuse není nutné se registrovat. Neomezujeme anonymitu přispěvatelů, ale na druhé straně očekáváme, že této možnosti nebudou zneužívat. Je zakázáno vydávat se v diskusi za někoho jiného a také zveřejňovat identitu či osobní údaje jiných osob proti jejich vůli. Vítané jsou komentáře, které prohlubují problematiku komentovaného textu, přináší nové informace, osobní zkušenosti.

Nepřípustné jsou zejména příspěvky, které obsahují:

  1. propagaci rasové, národnostní, náboženské a jiné nesnášenlivosti
  2. zastrašování násilím vůči jednotlivcům i skupinám osob
  3. přímou propagaci komerčních aktivit a reklamu na výrobky či služby
  4. propagaci jakýchkoli nezákonných aktivit a informací
  5. zákonem chráněné osobní údaje, porušování práv jednotlivců na soukromí
  6. informace, které jsou zákonem chráněny jako utajované skutečnosti
  7. identifikační údaje obětí trestných činů
  8. všechny formy šikany a stalkingu
  9. hypertextové a jiné odkazy, které nesouvisí s komentovaným textem
  10. je zakázáno vkládání stejných (opakujících se) příspěvků
  11. jakýkoli spam

Nepřípustné jsou také odkazy na internetový obsah, který uvedené prvky zahrnuje.

Za nevhodné považujeme též příspěvky, které obsahují vulgární a urážlivé výrazy nebo jejichž smysl je vulgární a urážlivý implicitně. Dále neoprávněné používání nicků a adres elektronické pošty, jež jsou zaměnitelné se jmény veřejně známých osobností, jakož i komerčních, politických, správních a jiných veřejně působících organizací.

Příspěvky, které porušují tato pravidla, je správce webu oprávněn odstranit.

Děkujeme Vám za pochopení.