Nejnovější komentáře

Zpátky do minulosti - Miroslav Novák k lince do Londýna

Datum: 10.8. 2013 | Autor: rag | Stáhnout v PDF | Tisk článku | Sdlej na facebooku

Lidský mozek není úplně dokonalým strojem (podle některých studijí vytěsňuje špatné vzpomínky na minulost), přesto se však některé události hluboce vryjí do paměti. Po zhruba dvouměsíčním provozu linky Ostrava - Londýn si nešlo nevzpomenout na výroky současného hejtmana MS kraje, který v minulosti působil na postu náměstka pro oblast dopravy.

Pomohl web Google a našel článek z Deníku s datem 12.12.2010.

Zde už si dovolíme citovat dobový text:
„Také bych rád někdy letěl s rodinou z Mošnova třeba na víkend do Londýna. Ale jak často bych jinak takový spoj využil? Žádná letecká společnost nepůjde do krátkodobého podnikání, po pravidelných linkách musí být dostatečná poptávka. A ta tady podle průzkumu dopravců chybí,“ vysvětluje Novák.
„Dotovali bychom desítkami milionů korun něco, co by bylo k užitku pro pár stovek lidí. Do toho jít nechceme. To by brzy vzniklo další občanské sdružení, které by bylo proti takovému přístupu kraje,“ říká náměstek hejtmana.

Zpátky do současnosti

Pár stovek lidí využilo linku mezi Ostravou a Londýnem již během prvního dne provozu. Obsazenost těchto spojů mile překvapila i společnost Ryanair.

Nezbývá tedy nic jiného, než doufat, že současný hejtman byl tehdy ovlivněn paradigmaty, dlouhodobě budovanými dřívějšími statutárními orgány a dozorčí radou společnosti Letiště Ostrava a.s. (Předseda představenstva Lubomír Vavroš, předseda dozorčí rady Pavol Lukša, členové dozorčí rady mj. Pavel Drobil a Zbyněk Stanjura).

Vizí těchto orgánů byly dotované lety obsluhované zejména společností Job Air CCA. Ta disponovala menší flotilou letitých strojů SAAB 340 a momentálně čelí insolvenčnímu řízení.

Diskuze k článku

Napsat komentář
*Jméno:
Web:
Předmět:
*Komentář:
jedna + jedna (vepište číslem)
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
Summerboy | Travel Service | 27.8. 2013 - 11:40
Tak by měli ten systém pobídek nastavit tak, aby šlo o skutečné pravidelné linky - s minimálně dvěma odlety týdně. Když je za pravidelnou linku považována linka, která letí jednou za tři týdny (wtf!!!), tak je něco špatně.
Rene Paluzg | politicka sebranka | 24.8. 2013 - 08:33
Novak je aparatcik, uz aby to zkorumpovane oranzovo modre ....so nekam.
TomB | 21.8. 2013 - 12:28
Bohužel mi to taky tak vyplývá...také ty ceny letenek nechápu...
Pavel | info z lkmt.cz - Ostravské letiště se propadlo do ztráty | 20.8. 2013 - 14:50
......„Jedním z důvodů ztráty byl pokles tržeb o patnáct procent,“ vysvětluje ředitel letiště Pavel Schneider. „Ten byl způsoben hlavně tím, že část společností, která u nás provozovala charterové lety, začala nabízet letenky k volnému prodeji, a tím i působit jako pravidelní dopravci. Tak mohli dosáhnout na pobídkový systém letiště, který nabízí novým dopravcům na pravidelných linkách slevy. ---> tím chce autor skutečně říci, že Travel se svými letenkami za 8.000Kč ještě sosá na pobídkovém systému letiště ??? :-O