Nejnovější komentáře

Souhrn Low Cost premiéry v Mošnově - část druhá

Datum: 6.6. 2013 | Autor: rag | Stáhnout v PDF | Tisk článku | Sdlej na facebooku

Jak bylo uvedeno v předchozím článku, druhou částí navazujeme na první část reportu pozemního týmu.

Vše začalo v 7 hodin ráno, kdy jsme dorazili na mošnovské letiště. Náš tříčlenný tým spolu s řidičem se vydal k odletu směr letiště Katowice. Cesta byla po najetí na dálnici D1 směr Polsko pohodlná a rychlá. Jediný problém nastal v úseku Jastrzębie - Świerklany, kde chybí dostavět poslední část dálnice, a kde je nutné projet několik vesniček, což o několik minut prodlouží cestu. V Katowicích se k nám připojili další dva kolegové, kteří se pro přesun do Katowic rozhodli využít linky nové autobusové společnosti TigerExpress. Cesta z Bohumína trvala 1h:15m což odpovídá jízdnímu řádu. Linka je teprve ve svých začátcích, proto se nelze divit, že palubě minibusu se nacházeli pouze výše zmínění 2 cestující a řidič.

Katowice - Londýn Stansted

Let FR8267: 10:15 - 11:25 (místního času)
Obsazenost: 95%
Reg: EI-DCK

Po startu z katowického letiště následoval let směrem na bod VAMBO nacházející se nad Ústí nad Orlicí. A pak rovnou na Prahu, Rakovník (bod RAK), republiku jsme opouštěli u Chebu a pokračovali dále na Frankfurt nad Mohanem. Těsně před ním si pilot vyžádal direct na Maastricht, Antverpy. Nad kanálem ani stopy po mračnech, krásné slunečné počasí bez mraků. Na Stansted přistáváme kvůli větru levým okruhem na dráhu 04. Dosednutí hladké, naskytl se tradiční pohled, několik letadel Ryanairu taxovalo, několik jich bylo ještě na stojánkách.

Do odletu zpět nám zbývá zhruba 5 hodin, prohlídku samotného Londýna jsme museli pro tentokrát oželet. Nemohli jsme ale vynechat návštěvu oblíbeného Ponti's a objednali si anglickou snídani. Zbytek času nehodláme trávit na letišti, jdeme prozkoumat okolí. Zakotvíme na kopečku nad kruhovým objezdem, zaujímáme spotterské pozice, popíjíme Carlsberg a sledujeme letadla na odletu.

Přilétáváme nad anglickou pevninu

Letiště Stansted

Letadlo spol. Ryanair

Stansted ze spotterského místa

Sledujeme provoz

Odlet do Ostravy...

Londýn Stansted - Ostrava

Let FR2368: 17:00 - 20:01 (místního času)
Obsazenost: 74% (140 cestujících)
Reg: EI-DLK - Comunitat Valenciana

Čas se nebezpečně krátí a hodinu před odletem odcházíme směr terminál. Procházíme rentgeny, u gatu je už docela dlouhá řada na odlet. Nikdo z nás zřejmě tolik lidí nečekal, řadíme se do fronty, vcházíme na palubu. Start opět z dráhy 04, vybraná odletová trasa znamená ostrou pravou zatáčku hned po vzletu, za pár chvil se naskytla možnost prohlédnout z dálky východní okraj Londýna. Nad kanálem byla poslední možnost vidět něco na zemi, neboť nad kontinentální Evropou stále hustá oblačnost (doprovázela nás až do přistání na mošnovském letišti). Letíme na Brusel, Liege. Nad Frankfurtem nás míjí o 2000 ft. (zhruba 600m) níže A380 Emirates, letící z Heathrow do Dubaje.

Airbus A380 Emirates

Během letu nic zvláštního, tak jako při letu do Londýna probíhal standardní prodej občerstvení, drogerie a kosmetiky, došlo i na výherní losy. Kapitán během letu podával informace o počasí v Ostravě a také zmínil, že se jedná o první let do této destinace.

Do Čech vstupujeme opět u Chebu, republiku prolétáme napříč jižně od Prahy až na bod SOPAV, který je nad Kravařemi. Zbývá 10 minut do přistání. Nad Ostravou točíme pravou zatáčku a chystáme se na finále dráhy 22. Vzhledem k ne moc příznivému počasí to trochu háže, dosednutí je ale pohodlné a bez problémů půl hodiny dříve oproti letovému řádu. Dráhu opouštíme deltou a taxujeme na odbavovací plochu. Pilot zřejmě neznalý poměrů mošnovského letiště trochu váhal, kudy že to má jet. Pomohl proto ATC, jehož příkazy zněly: "ok, so now the first to the left and on the taxiway second to the right".

Na ploše byli již připraveni novináři společně s hejtmanem MS kraje Miroslavem Novákem, ředitelem letiště Pavlem Schneiderem, tiskovou mluvčí Michaelou Kubešovou. Inaugurační let se samozřejmě nemohl obejít bez stříhání pásky a poskytnutí několika rozhovorů, nechyběla ani tradiční slavobrána, o kterou se postarala dvojice zásahových speciálu Panther letištní jednotky hasičů. Vodní slavobrána je dlouholetý rituál, který doprovází téměř každý přílet nového letadla či zavedení nové linky.

Celkový pozitivní dojem trochu zkazila, kromě počasí, pasová kontrola. Na 140 cestujících jen 2 celníci, kteří kontrolovali každého velmi důkladně. Před příletovkou už na nás čekal pozemní tým. Sdělili jsme si první dojmy a zážitky, přesunuli se na bránu 04 a koukli na odlet Ryanairu zpět do Londýna. A tímto zakončujeme let, den i report.

Ryanair v Ostravě

Ryanair v Ostravě

Diskuze k článku

Napsat komentář
*Jméno:
Web:
Předmět:
*Komentář:
jedna + jedna (vepište číslem)
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
TomB | 27.6. 2013 - 08:55
Ví někdo jaká je obsazenost do Paříže?
Majkl | 9.6. 2013 - 19:58
Let 6.6. STN-OSR dle mého odhadu cca 140 pax
TomB | 7.6. 2013 - 09:00
Ví někdo kolik bylo lidí včera (6.6.) na cestě z/do Londonu? díky
Radim Gál, Létejme z Ostravy, o.s. | 6.6. 2013 - 19:20
Díky za upozornění, samozřejmě že to je 74%. Nevím, proč jsem měl zafixováno 78. Opraveno. Ještě jednou se omlouvám za špatný údaj. A k té pasovce - kontrolovali to hrozně pomalu, čekali jsme dost dlouho. Ale je to takový malý nepodstatný detail :)
Kafis | 6.6. 2013 - 18:54
Jaká je kapacita B738 Ryanairu? Žil jsem v domění že je to 189pax, ale to bylo potom nesedělo, že 140pax je 78%. Děkuji
Summerboy | 6.6. 2013 - 18:03
Krásná reportáž, děkuji! Každopádně 2 imigrační úředníci mi též nepřijdou divní. V Brně je to stejné a v Paříži třeba nemají ani speciální řadu pro diplomaty a podobné, takže 2 v Ostravě je pořád lepší než jeden ;-)
TomB | 6.6. 2013 - 16:51
Hezký napsané...S tou pasovkou bych to tak negativně neviděl. Ve Vídni jsem přistál z Bangkoku (EVA AIR) - 280 lidí a kontrolovali to 2 celníci, až jak se nahrnuli cestující z Washingtonu,tak asi po 5min otevřeli další 2 přepážky...