Nejnovější komentáře

Ryanair spojí od června Ostravu s Londýnem

Datum: 7.2. 2013 | Autor: ads | Stáhnout v PDF | Tisk článku | Sdlej na facebooku

Největší nízkonákladová letecká společnost v Evropě, irský Ryanair zavede od letošního června linku z Ostravy na londýnské letiště Stansted. V úterý 7. února krátce před desátou hodinou dopolední tuto informaci na tiskové konferenci oficiálně oznámila Henrike Schmidt, sales & marketing manažerka společnosti Ryanair.

Za přítomnosti představitelů kraje, hejtmana Miroslava Nováka a jeho náměstka Daniela Havlíka byly veřejnosti představeny aktuální plány společnosti Ryanair. Pravidelné spojení Mošnova s Londýnem bude zahájeno v červnu tohoto roku, přičemž v rezervačním systému Ryanairu bude možné letenky zakoupit již od zítřejšího dne, tzn. od 8. 2. 2013. Spojení Ostravy s Londýnem bude provozováno 3x týdně – v úterý, čtvrtek a sobotu. Podle manažerky společnosti Henrike Schmidt očekává společnost na této lince přibližně 40 000 pasažérů ročně. Ceny by podle společnosti Ryanair měly začínat v rozmezí 20-30 Euro za jednosměrnou letenku, v ceně letenky je tradičně zahrnuto příruční zavazadlo do hmotnosti 10 kg.

Letiště Mošnov se stane 180. letištěm v síti Ryanairu. V roce 2010 společnost Ryanair z důvodu vysokých letištních poplatků opustila letiště v Praze, proto v současné době navštěvují letadla této irské nízkonákladové aerolinky v České republice pouze letiště v Brně. Společnost prostřednictvím Henrike Schmidt vyjádřila radost z toho, že díky úspěšně uzavřeným jednáním s představiteli kraje a letiště může pasažérům nabídnout nové spojení.

Detaily smlouvy samozřejmě nemohu zveřejňovat. Začneme linkou do Londýna a uvidíme, co nám to přinese,“ prohlásila Henrike Schmidt. Důležitou podmínkou pro otevření spojení byl také fakt, že letiště v Mošnově je schopno garantovat rychlé odbavení letadel Ryanairu, které běžně trvá pouhých 25 minut.

Společnost zatím neplánuje na letišti zřídit svou bázi, tudíž se rovněž nedá očekávat vytvoření pracovních míst přímo u společnosti Ryanair. Lze ovšem přepokládat, že zvýšený počet cestujících druhotně přispěje k rozvoji pracovních příležitostí v oblasti dopravy a cestovního ruchu v regionu.

Společně s oznámením o zapojení Mošnova do sítě letišť obsluhovaných společností Ryanair upozornila Henrike Schmidt na akci probíhající pouze do 11. února, při níž Ryanair oslaví zahájení nové letecké trasy prodejem celkem 100 000 letenek zlevněných na cenu 409 Kč. Tyto letenky se ovšem týkají pouze letů uskutečněných do konce dubna, tzn. letenky z Ostravy za tuto cenu zakoupit nelze.

Diskuze k článku

Napsat komentář
*Jméno:
Web:
Předmět:
*Komentář:
jedna + jedna (vepište číslem)
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.

Záznamy: 1 - 25 | Strana:  1 2 
Jiřina Polášková | 25.1. 2014 - 16:51
Prosím o info zdali společnost uvažuje o letech do Dablinu v Irsku. Na Moravě ns je tolik co pracuje v Irsku a letecké spojení z Bratislavy a Prahy,Katovic je velmi problémové a časově náročné. Děkuji Jiřina Polášková jirinapolaskova1@seznam.cz
Radim Gál, Létejme z Ostravy, o.s. | 1.4. 2013 - 20:39
Chapejte, ze Ostrava je nyni v hierarchii site Ryanairu nekde ke konci, na poslednich mistech. Proto i ut,ct,so... Nerikam, ze casem to muze byt jinak, ale ted to tak proste je. Myslim, ze je uspech, ze tady Ryan bude letat. Diskuzi o casech bychom mohli natahovat nekonecne dlouho. Samozrejme idealni by byl ranni a vecerni let (tak, aby vyhovoval co nejvice lidem), bohuzel v soucasne situaci toto neni realne.

Ke Smartwings se nechci nijak moc vyjadrovat. Nespokojenost s cenama reste se SW, ne s letistem... Letiste Smartwings nabidlo vyhodne podminky, to ze SW triska kazdou korunu, je ciste jejich vec. Muzeme s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno. SW je soukroma spolecnost, bud jejich ceny akceptujete, nebo ne. Nic vic v tom neni.
MartinPetr | 28.3. 2013 - 21:45
Cas odletu z OV na prestup dale do sveta je absolutne na pytel, co v kraji pod vladoou oranzovo modrocervene sebranky taky cekat...
PeM | 26.3. 2013 - 21:14
Přehlížet.....co je to za blbost, prostě beru realitu jako fakt a neblábolím jak je všechno na houby apod. Umím se o sebe postarat a nepřízen přetavit ve výhodu...Spíš někteří jiní kvičí při každé příležitosti i kdyby jim pečení holubi do huby lítali a taky proto to tady v Banánistánu vypadá.
PS: s tou Ostravou!!! jsi zrovna u mě opravdu hřebík na hlavu netrefil, to...Je mi opravdu srdečně jedno jestli jedu do KTW, KRK, BRQ, PRG nebo OSR.
Eda | 26.3. 2013 - 20:48
Tak trochu dávám za pravdu Lukkovi, čas opravdu není nejlepší. Mám dojem že někteří se snaží některé nepříjemnosti přehlížet, hlavně že OSTRAVA!!! :D I s těmi smartwings to cítím stejně, stále za tím vidím normální charter s normálníma cenama, nic víc nic míň.
Petr P | 26.3. 2013 - 19:38
Lukk: pochybuju, že pokud poletíte do Londýna, že budete hledat ubytování až na místě... jéžiš, to jsou zas argumenty...
PeM | 26.3. 2013 - 18:19
Jestli máš prostě problém s časem v noci, tak to neřeš a jed do Brna.....Co ti na to říct, kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde.Že...
Londýn není Albánie, abych jsem měl strach vystrčit v noci nos na ulici.Pokud budu potřebovat
jiné časy, poletím třeba z Katůvek a fertig.
Smartwings je lowcost s cenami klasických aerolinek, to tak prostě je, bohužel.Nevím co je polovičaté řešení - je nový spoj- je, jsou ceny přijatelné - jsou, má letový den 24 hodin - má, tak o co jde....brblalové.
Pokud se linka ujme a já věřím, že ano, tak to bude po letech marasmu v každém řádu úspěch.
Silně mi to připomíná mrmlání koupáků na dovolené, co by chtěli nejlépe brzo ráno odletět tam a pozdě večer přiletět zpět, stejná analogie--

Lukk | 26.3. 2013 - 14:45
Jiste, informaci ohledne moznosti dopravy jsem nasel malo, moje chyba, ale i tak budu muset brblat:)..vsechno je to s prijezdem do cetra po pulnoci a to mi pripada na tak banalni destinaci jako je Londyn dost drsne...Prijde mi porad lepsi prezit ty dve hodky vlakem do Brna a pak v klidu v rozumnem case najit ubytovani a ubytovat se cca kolem 19 hodiny../byl jsem takhle v listopadu s RYAN..v Ostrave proste nemuze vyjit nic poradne, vsechno je takove polovicate...i ty Smartwings do Parize, to mi teda neprijde jako nizkorozpoctove...:(
Radim Gál, Létejme z Ostravy, o.s. | @LuKK | 25.3. 2013 - 18:48
Cas odletu/priletu je subjektivni, navic nemate pravdu v tom, ze po 23. hodine jede jen vlak. Mate na vyber nekolik moznosti - pres Easybus (jedna cesta 9 liber, viz screen) a National Express, ktery jezdi co 15 minut do pulnoci, po napr. Terravision (take za 9 liber).

Moznosti je dost, jen je treba hledat. Ale mame pro Vas dobrou zpravu, pripravujeme clanek, ve kterem prineseme souhrnne informace o moznosti dopravy do / z Londyna - navazujici na lety z / do Ostravy.
Petr P | 25.3. 2013 - 16:00
No tam pochybuju, ženěkdo, kdo přiletí do Londýna se pojede hned podívat po památkách... každý normální člověk se půjde ubytovat... A co je na tom, že se rovnou i vyspím a ráno můžu jít do města?? Dle mě lepší, než přiletět ve 3 odpoledne, jít se ubytovat a v 7 večer stejně už nikam nepůjdu...
LukK | 25.3. 2013 - 15:56
Souhlas, ten cas odletu je naprosto nevhodny...at uz pro navstevu samotneho Londyna /po 23 hodine uz do mesta jede jen stansted express za 22 liber=cena letenky/ tak uz pro prestupy jinam...diky tomuhle pozdnimu casu, ten spoj ztraci hodnotu..radeji letet v 6 rano nez tohle...prijde mi ted mozna i vyhodnejsi jet do Brna za 2 kila/dve hodiny nez potom v 11 v noci tajtrdlikovat v Londyne...
MartinPetr | 1.3. 2013 - 22:27
Nevíte někdo, zda-li bude ještě letos spuštěn slibovaný spoj s Německem ? Jak sám Novák sliboval ?
MartinPetr | 24.2. 2013 - 16:15
Jenze kdyz jedes nekde pracovne, tak si nezkratis o jeden den v blbym Londyne na tom letisti,kdyz muzes byt na tech Kanarech... Z Londyna jsem letel na Kanary nekolikrat i za 20 Euro bez kufru.... Proste ten cas je debilni, snad se dockame i jinych linek nez Londyn Stansted (navic Luton by byl daleko lepsi)
PeM | 23.2. 2013 - 17:49
Škoda slov...Když letím pracovně, tak neřeším cenu a hledím se dostat na hlavní hub v destinaci.Stejně to jde do nákladů, tak co...Takže z osr, přestup v prg a hlavní letiště v destinaci.Takto FR nelítá.Osobně se třeba na Kanáry bez přestup za 5500 nepodívám, s FR ano.Z PRG přímý let stojí 10 900 bez cesty do prg,takto je možno hovořit třeba o portugalsku, madeiře, maroku, islandu atd, atd.Takže není pravda něco o ceně a o tom letět rovnou odjinud.Opravdu nechápu ty nářky, někdo prostě bude remcat i kdyby mu snesl modré z nebe.
Martin Petr | 23.2. 2013 - 12:14
Jenze prespani na letisti pripadne ubytovani se v hotelu, tak neni duvod uz vubec cestovat s prestupem a rovnou mohu letet odjinud. O cene ani nemluve, cestuji pracovne tak cca 10 letu v roce a OV tak vyuziji maximalne na prilet...
Audit | 23.2. 2013 - 09:53
To Martin Petr, je to z důvodu bázování letadel FR, které mají bázi v STN, podobně je to i z Polska a Brna pokud letíte v době, kdy letadlo končí na noční provoz.
TomB | 22.2. 2013 - 19:51
Samo že lidi budou remcat...pletou si hub ala Frankfurt, kde si člověk může vybrat co přesně chce a co mu pasuje...Já jsem maximálně spokojen s touto linkou a přistát ve městě jako je Londýn ve 23 hodin...to není žádný problém...ale jsme v Česku, takže pokud někdo nevidí letenku za 200,-Kč a přílet na Heathrow,tak bude pořád kecat pytloviny...já letím za 3000,-Kč zpátečku a jsem nadmíru spokojen, pže letím z OSR a kvůli úspoře 1000,-Kč se nebudu sr.t do BRN či KTW...
Petr P | 22.2. 2013 - 18:35
Pořád se najdou lidi, co se jim nezavděčíte... Tuto linku beru jako prioritní jak se dostat rychle z Ostravy (kraje) do Londýna, ne jako linku určenou na další přestup... na to myslím ani nebyla (není) určena... A myslím, že pokud se chytne, tak se dá uvažovat o jiných časech, navýšení spojů apod... A STN taky není nafukovací...
Pem | 22.2. 2013 - 12:05
Právě pokud prestup, tak je ten cas ideální, protože většina letů pak začíná brzo ráno a tak je možno se ubytovat v hotelu na STN, nebo přespat pár hodin na letišti. No a busy do LON, taky jezdí až do 0:50 a po LON se taky, sice složitěji ale dá. A třeba KTW točí druhý spoj, taky takto večer. A nebudeme se tady přít o velikosti trhů, co?
Martin Petr | 22.2. 2013 - 10:56
Zpatecni casy jsou OK, ale prilet v 23 do Londyna to je o nicem, prestup na letisti nepripada v uvahu a tech spoju v tu dobu jezdi pramalo, kdo tohle navrhl, urcite kraj... Kdyz se podivate na Polsko ci i na Brno v tak pozdni dobu ...
Radim Gál, Létejme z Ostravy, o.s. | @Karl | 21.2. 2013 - 08:50
Mea culpa! Prijmete prosim mou omluvu, opravdu chyba nebyla na Vasi strane, v tomto case postupne aktualizujeme redakcni system, vyskytl se zde problem se zpracovanim komentaru, vse je ale jiz opraveno. Jeste jednou se za vznikle potize a neopravneneho smazani Vaseho prispevku velice omlouvam.
Karl | 21.2. 2013 - 07:00
Tak se tu neco deje divneho.Prispevky pisi pod jmenem Karl a to uvadim i do hlavicky prispevku.Ted se koukam ze i posledniprispevek je zase pod jmenem Radim Gal???
Asi je nekde chyba.Karl
Radim Gal, Letejme z Ostravy, o.s. | 11.2. 2013 - 11:04
Me zase prave ty casy i vyhovuji. Na zpatecni ceste mate cas dat si v klidu kafe, posnidat a odjet bez stresu na letiste, z hotelu se muzete odhlasit pozde..

A pri priletu do Londyna jezdi autobusy i vlak jako pres den.
MartinPetr | RYA | 11.2. 2013 - 10:20
Cena i jde , ale ty odletove casy jsou pekne nahouby...
PeM | 9.2. 2013 - 21:58
Tak Ryanair má ty náklady asi řádově nižší, to ale nic nemění na tom, že je vždy jen pár promo letenek.Bývaly i za cent....Navíc tam měl v bookingu FR chybu - nefungovaly/nepřičítaly se poplatky, kufry, priority, takže standartní cena je nastavena na 878,- za trasu.Projedte se prdolínem do práglu a dáte to zhruba taky.Tady letíte přes třetinu Evropy.

Záznamy: 1 - 25 | Strana:  1 2