Nejnovější komentáře

Další šance pro Mošnov?

Datum: 26.9. 2012 | Autor: rag | Stáhnout v PDF | Tisk článku | Sdlej na facebooku

Linka z Ostravy do Paříže je linkou, která uchránila Mošnov od toho, aby se o něm dlouhodobě hovořilo jako o mezinárodním letišti s výhradně tuzemskou pravidelnou dopravou. Nicméně i za touto linkou, za kterou bychom měli být „rádi“, je několik ale. S velkou pompou bylo ohlášeno zvýšení rotace ze dvou letů na tři lety týdně a s nimi lepší odletové a příletové časy.

To by ostatně nevadilo, ovšem co se už neříká, že záhy bude tato linka pozastavena, čili v praxi půjde pouze o pár letů, než na Mošnov přijde zima a s ní skoro bezletová sezóna. Ovšem více než ohlášení samotné rotace zaujme načasování této zprávy. Blíží se krajské volby, a proto je nutný silný argument. Řeklo se lidem to, co chtějí slyšet, ovšem už ne to, co prvotní nadšení ihned zchladí a voliče nenadchne, a to, že se radovat nebudeme dlouho. To ať si každý přebere sám.

To je jedna z věcí, která vůči nám, cestujícím, není fér. Ovšem pro nás, kteří vidíme pod pokličku více a zajímáme se hlouběji o oblast letectví, je to informace, nad kterou začíná rozum stát. V době, kdy dochází k výraznému omezení (rušení letů) do Paříže z Bratislavy a Katovic, je nebližším letištěm po ruce právě Ostrava a s ní i šance na to, aby (nemalá) část cestujících využila právě spojení z Ostravy. Ovšem je to právě politické, ne odborné vedení letiště, které nijak pružně na danou situaci nereaguje, a proto z šance, která se jen tak neopakuje, zůstávají zatím oči pro pláč a význam Mošnova na letecké mapě Evropy zůstává čistě regionální. Máme si snad nezájem o to přetáhnout cestující přeložit tak, že kdo nic nedělá, nic nezkazí?

Ovšem největší vadou na kráse linky Ostrava-Paříž je to, že není tak nízkonákladová, jak se říká a s přímosti letů je to v některých případech také hodně diskutabilní. Společnost Smartwings, která linku do Paříže operuje, není typickým nízkonákladovým dopravcem. Cena, která byla cestujícím do Paříže nabídnuta, je na úrovni klasických aerolinek typu ČSA či Air France. Na co také musí být případný cestující připraven, je to, že linka do Paříže nemusí být někdy až tak přímá, jak se uvádí. Mnozí cestující mohou potvrdit, že přímé letecké spojení do Paříže znamenalo nejdříve cestu do Prahy a až poté do Paříže. Čili pro někoho, kdo odlétá do Paříže s přesným harmonogramem a chápe Paříž jako přestupní bod někam jinam, to může znamenat nemalé komplikace. Je to právě pověst společnosti Travel Service, jehož „nízkonákladovou“ divizí jsou právě Smartwings, která je vytěžováním a „odskakováním“ letadel známa.

Nehledě na výše uvedené se musíme rovněž ptát, proč a za jakých podmínek získala linku do Paříže právě společnost Smartwings, která je na poli nízkonákladovek druhým, ne-li třetím hráčem a také, proč se o dalších linkách této společnosti do čistě turistických destinací hovoří jako o linkách pravidelných, přestože se jedná pouze o doprodej volných kapacit? Není marketing ze strany letiště tak trochu hra s ohněm anebo sázka na jistotu tím, že se nikdo nezajímá a neptá?

Diskuze k článku

Napsat komentář
*Jméno:
Web:
Předmět:
*Komentář:
jedna + jedna (vepište číslem)
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s pravidly diskuze, kterými jste povinni se řídit a respektovat.
Maximální délka komentáře je omezena na 3000 znaků.
Audit | Ryanair | 11.12. 2012 - 21:44
A je to tady:

http://ostrava.idnes.cz/clanek.aspx?c=A121211_172554_eko-doprava_spi
Honza | 28.9. 2012 - 18:10
Jak to tak ctu,tak je to porad stejna pisnicka,ale nejak mi porad neni jasne kdo je ta \"zaba na prameni\".Jmenujte nekoho konkretniho a neschovavejte se na vseobecne vyroky!!!